04 February 2011

Maruah yang Digadai

bodoh, bangang, takda maruah dan juga celaka. itulah sedikit sebanyak mengenai cakap-cakap orang terhadap cikgu shida ni. dia bajet dia cool.anda x pernah tengok video klip dia? search lar kat youtube memalukan. ke mana hilang nilai ketinggian maruah seorang muslimah yang berbangsa melayu? astaghfirullah. kalau nak popular pun bukan ini caranya. Memalukan agama, bangsa, dan juga institut pendidikan wahai cikgu shida. benak sangat ke otak cikgu shida? xboleh fikir ke apa impak-impak negatif yang akan diberikan kepada environment? hilang, hancur, pupus dan musnah kredibiliti awak sebagai seorang guru.dan rosaklah nanti anak murid cikgu. cikgu x kesian kat diorang ke? tambahan pula,buruk lah persepsi masyarakat dalam dan luar negara terhadap guru-guru di Malaysia. saya menulis blog ini atas dasar kesedaran saya terhadap budaya kuning yang sudah lama tersuntik dalam masyarakat. Dan cikgu telah mengeruhkan lagi dengan menyuntik satu lagi jarum contoh kerosakan akhlak generasi Islam Melayu zaman baru ini. frankly speaking, saya malu dengan tindakan anda. tidakkah anda?saya masih ada sedikit hormat pada anda kerana berharap anda mungkin akan berubah. ye saya baru je tengok siaran 'apa saja FBI' dan saya rasa cikgu bangga bukan? sebelum saya bahasakan cikgu bukan dengan panggilan cikgu atas kerana saya meluat dan hilang hormat kepada anda yang sebagai manusia. renungilah diri dan bawak2 lah bertaubat.

No comments:

Post a Comment