16 May 2011

stereotype masyarakat intelektual

Apa korang rasa kalau orang yang korang anggap antara orang yang akan membantu dan support anda sentiasa, yang akan bergembira atas kejayaan anda, bersimpati dengan kegagalan anda, yang berkongsi pemahaman, penat dan jerih bersama sebenarya sedang mengkhianati anda?

Apa lah bangang sangat orang yang pada pandangan matanya bahawa kau pandai semata-mata kau tersenarai dalam dean list?dan orang itu menjadi duri dalam daging. dan setelah habis madu sepah dibuang. Dibuang merata-rata pulak tu.
DAMN

Dan lagi tolol bila orang yang anda harap dan yang pernah berjanji dengan anda untuk membantu anda untuk berjaya bersama-sama tiba-tiba merancang agenda tersirat untuk menjatuhkan anda?

Dan amat menyakitkat bila anda terpaksa terima bahawa kepercayaan yang anda beri dikhianati, prasangka suci yang anda bagi rupanya dipandang remeh?

Dan sangat-sangat terhina bila orang memberis stereotype bahawa segala apa yang anda ucapkan adalah disebabkan anda berlagak padahal anda x pernah terdetik untuk berlagak.



dulu kat matrix. U pon same. itulah golongan intelektual MELAYU.

dan kau jangan fikir la aku nak mengalah atau terus mempercayai kau.
masa depan yang kau tabur dan janji dengan aku pon lagi lar aku dah x pandang.
hati ini diisytiharkan mati kepada insan2 yang mempergunakan aku sedangkan aku rela sedemikian dan kepada insan yang menjadi duri dalam daging.


Kepercayaan itu musnah setakat ini dan sekarang aku sudah hilangkannya

No comments:

Post a Comment